Direktlänk till inlägg 13 november 2015

Tankar under promenad

Av Maria Hjelte - 13 november 2015 08:08

Har haft noll motivation nu under förkylningstiderna. Känner mig fortfarande ganska lack och vill egentligen inte. Men ändå när man äntligen masar sig upp ur sängen, Klockan ringde 5, och kommer iväg på den där promenaden man tänkt på hela veckan så känns det riktigt bra. Särskillt nu efteråt.


Var ute i 55 min och man får känslan av att äntligen är man igång. Samtidigt när man går där och lyssnar på någon podcast. Ja jag har äntligen hittat till dom. Bättre sent än aldrig ?. Så om någon har ett bra tips om någon bra pod så tips gärna ?

Men i alla fall. Tankarna börjar ändå flyga runt lite i skallen och känner att nu måste jag ta tag i det här. Kan inte vänta på om jag kommer in i tävlingen, det får bli en bonus, utan jag måste köra nu. Har kunskapen, har nycklarna. Det är bara jag som kan göra en förändring. Det är bara jag som sabbar för mig själv. Så game on. Börjar nu dag 1 av 90, alltså ca 3 månader. Målet är att gå ner i vikt. För att sedan bygga. Hur mycket jag går ner får jag ju se. Målet är i alla fall att landa på 65kg alltså 7kg bort. Väger 72 nu.
Äta bra mat men lite mindre än vad jag gör nu samtidigt som jag rör på mig lite mer. Så som promenader.
Blir ju spännande att få till detta över jultiden men det spenar ju ingen roll eller hur? Vill man skapa förändring så får man ju göra det direkt. Inte vänta några månader.
So here I go.

Bloggen blir då tänkt som mitt ventilationshål. Samt att jag håller er uppdaterade om hur det går.

Kan ärligt säga att tankarna på att kanske tävla i någon form av tävling längre fram börjar sakta komma. Men vågar jag ta steget fullt ut, hmmmm, får se. Tanken får ligga och värka och mogna lite. Får se vad denna resa tar mig först.

Ha en underbar fredag
//Maria

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Hjelte - 24 september 2017 20:56

Det var längesedan jag skrev märker jag. Har hänt en del. Jag vann min senaste tävling ?. Men gick in i väggen och struntade i allt. Men nu är det dags igen. Träningen är i rullning and I love it ??? Deltar nu i luciaformen och tänker allt vinna ...

Av Maria Hjelte - 12 april 2016 15:49

Varje vecka har vi en ny utmaning. Hittills har jag deltagit i alla men inte haft en chans att vinna dom. Men den hör gången känner jag att jag nog har en möjlighet att kunna bidra med en hel del ?. Det handlar om att promenera/jogga och samla kilome...

Av Maria Hjelte - 10 april 2016 15:07

Jaha första gången jag går upp i vikt under den här tävlingen. Men det gör mig inget. Har man gjort allt man kan så rår man ju inte för det. De andra måtten pekar neråt så antagligen har jag lagt på mig vätska. Bilderna ser riktigt bra ut. Ser hur...

Av Maria Hjelte - 9 april 2016 20:50

Idag var det audition på stc. Ja är ju redan instruktör men ska förra en dröm och satsa på att bli bodybalanceinstruktör. Har alltid känt mig smidig som ett kylskåp men det har äntligen börjat släppa. Men dagen har varit väldigt rolig. Det var så k...

Av Maria Hjelte - 30 mars 2016 20:37

Jobbar på onsdagar samt att det är min vilodag från gymmet. Eller ja en riktig vilodag blir det ju inte. Har mitt pumppass som jag instruerar. Idag skippade jag också rasten, eller skippade och skippade, jag tog den men gick inte och la mig på soffan...

Presentation

Mamma till 3 barn, 1,5,och 6 år gamla.
Älskar att träna, pyssla, baka och såklart umgås med mina barn.
Den här bloggen kommer handla om allt möjligt men mycket om min träning och hur jag kämpar med att komma i form. Just nu deltagare i tävlingen Lifesty

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards