Alla inlägg under november 2015

Av Maria Hjelte - 16 november 2015 08:44

Innan jag och mannen åker till Rom. Kan väl ärligt säga att jag är lite orolig efter fredagens händelser.


Finns inga ord att beskriva det som hänt. Fruktansvärt är det som pågår i världen. Inte bara det i Frankrike utan även i de andra länderna där terrordåd har hänt.

Till lite annat. Att börja en viktresa dag innan man ska på kalas är väl kanske inte det mest genomtänkta men men. Man får ju tänka positivt. Bara att tänka på att inte ta en extra bit av tårtan oavsett hur god den är. Tycker att det är klart att man ska äta tårta när man är på kalas. Men en trevlig stund med god mat får en alltid på gott humör. Nu har man laddat om genom att ha en sovmorgon i söndags samt gymtid på kvällen. I morses ringde klockan 05:00 och 30 min senare var man ute och gick.


Önskar er en underbar start på den här veckan och en härlig måndag ?

// Maria

Av Maria Hjelte - 13 november 2015 08:08

Har haft noll motivation nu under förkylningstiderna. Känner mig fortfarande ganska lack och vill egentligen inte. Men ändå när man äntligen masar sig upp ur sängen, Klockan ringde 5, och kommer iväg på den där promenaden man tänkt på hela veckan så känns det riktigt bra. Särskillt nu efteråt.


Var ute i 55 min och man får känslan av att äntligen är man igång. Samtidigt när man går där och lyssnar på någon podcast. Ja jag har äntligen hittat till dom. Bättre sent än aldrig ?. Så om någon har ett bra tips om någon bra pod så tips gärna ?

Men i alla fall. Tankarna börjar ändå flyga runt lite i skallen och känner att nu måste jag ta tag i det här. Kan inte vänta på om jag kommer in i tävlingen, det får bli en bonus, utan jag måste köra nu. Har kunskapen, har nycklarna. Det är bara jag som kan göra en förändring. Det är bara jag som sabbar för mig själv. Så game on. Börjar nu dag 1 av 90, alltså ca 3 månader. Målet är att gå ner i vikt. För att sedan bygga. Hur mycket jag går ner får jag ju se. Målet är i alla fall att landa på 65kg alltså 7kg bort. Väger 72 nu.
Äta bra mat men lite mindre än vad jag gör nu samtidigt som jag rör på mig lite mer. Så som promenader.
Blir ju spännande att få till detta över jultiden men det spenar ju ingen roll eller hur? Vill man skapa förändring så får man ju göra det direkt. Inte vänta några månader.
So here I go.

Bloggen blir då tänkt som mitt ventilationshål. Samt att jag håller er uppdaterade om hur det går.

Kan ärligt säga att tankarna på att kanske tävla i någon form av tävling längre fram börjar sakta komma. Men vågar jag ta steget fullt ut, hmmmm, får se. Tanken får ligga och värka och mogna lite. Får se vad denna resa tar mig först.

Ha en underbar fredag
//Maria

Av Maria Hjelte - 12 november 2015 11:18

Har varit förkylt och sjukt både för egen del men också hela familjen. Detta har rubbat mig totalt. Men nu får man ta nya tag. Gäller att man inte faller för långt.
Har även börjat fundera över att skicka in för att delta i lifestylebymrr6.0 En tävling som gäller att förändra sig själv, formmässigt. Har funderat i några år men känner att nu är det dags.

Presentation

Mamma till 3 barn, 1,5,och 6 år gamla.
Älskar att träna, pyssla, baka och såklart umgås med mina barn.
Den här bloggen kommer handla om allt möjligt men mycket om min träning och hur jag kämpar med att komma i form. Just nu deltagare i tävlingen Lifesty

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards